הודעה שלך

על ידי לחיצה על כפתור "שלח", אני מסכים לעיבוד הנתונים שלי
לשלוח
תודה, נחזור אליך בהקדם
Meni Rubinov

יחסים אינטימיים כראי למצב הזוגיות

יחסים אינטימיים כשמם כן הם – אינטימיים. אנו נמנעים מלדבר עליהם, אולי כי אנחנו רואים את זה כדבר מאוד טבעי, ואולי כי פשוט לא נוח לנו לדבר על הנושא.

יחסים אינטימיים כראי למצב הזוגיות

אבל מה קורה כשהיחסים האינטימיים בין בני הזוג אינם תקינים? מהי הסיבה? ועל מה בכלל הדבר מצביע? על כל זאת ועוד אענה לכם בכתבה הבאה, דרך ייעוץ שנתתי לבחור חביב בשם גיא הנשוי להילה.

גיא התחיל ושיתף אותי – "אנחנו נשואים כבר 20 שנה, ויש לנו ילדים בוגרים. אף פעם לא נתקלנו בקושי מהסוג הזה, אבל לאחרונה אשתי מסרבת לקיים איתי יחסים אינטימיים. אני מצדי רוצה יום כן – יום לא, אבל היא מבחינתה לא רוצה. אני לא מבין את זה, זו הייתה ההסכמה בינינו לאורך כל הנישואין. מאוד קשה לי, זה הגיע למצב שאני חושב על לבגוד בה, דבר שמעולם לא קרה לי במהלך השנים הרבות שאנחנו נשואים."

גיא אומנם הגיע אליי עם קושי הנוגע לקיום יחסים, אך כיועץ זוגי אני יודע שהגורם השלילי האמתי נמצא "מתחת לפני השטח". כלומר, יחסים אינטימיים הם גורם אליו מתנקזים משתנים רבים בזוגיות, כמו – רמת התקשורת בין בני הזוג, ויחסי הכוחות ביניהם (מי שולט?).

 נגשתי מיד לעניין ושאלתי את גיא כמה זמן הם חווים את הקושי הזה בזוגיות, גיא השיב לי – "אני חושב שזה התחיל אחרי שנפלתי בעסק, לפני חמש שנים. אני בעל חברה לרהיטים, ואשתי כיום מנהלת סניף בחנות לכלי בית  מצליחה. היא התחילה לריב איתי מאז ולומר לי דברים כמו – 'אני מפרנסת את הבית, אתה כבר לא מביא בכלל כסף, אין לך מילה, אתה לא גבר', עד לפני חמש שנים זה לא קרה כי הייתי בעל עסק משגשג והייתי חזק ויציב בעיניה, היום העסק פחות מצליח, והיא זו שמביאה את רוב הכסף הביתה".

גיא מרגיש שמאז שנכשל בעסק, ושהילה מצליחה יותר ומרוויחה יותר, היא כבר לא מכבדת אותו, ולא רואה בו דמות יציבה וחזקה כבעבר והוא צודק. על שני בני הזוג להבין שהחיים הם דינמיים ומשתנים, יכול לקרות מצב בו אחד מבני הזוג ירוויח יותר והאחר פחות, אבל זה לא משנה את העובדה שבני הזוג צריכים להתנהל כיחידה אחת בכל דבר. על בת הזוג להבין כי ברגע שהיא נוטלת מבן זוגה את תחושת הביטחון, היא פוגעת פגיעה אנושה במערכת היחסים ביניהם. בן הזוג תמיד צריך להרגיש שהוא בעל ביטחון, ושהוא מהווה דמות חזקה ויציבה במשפחה. ברגע שהילה פגעה בתחושת הביטחון והחוזק של גיא, היא בעצם גרמה לזעזוע במערכת היחסים שלהם.

אם כן, זיהינו גורם שלילי אחד, אבל הרגשתי שזה ממש לא הכול. שאלתי את גיא – "איך הקשר? מתי בפעם האחרונה קראת להילה 'נשמה'? או אמרת לה 'אני אוהב אותך'?", הוא השיב לי – "הקשר בסדר, היא הגיעה מבית קר, היא לא מחפשת את זה. שאלתי את גיא אם הוא מתקשר להילה במהלך היום ושואל לשלומה, הוא ענה לי "אנחנו מדברים רק בערב." ביקשתי מימנו לתאר לי איך נראה הערב בביתם, הוא השיב: "אני מגיע הביתה בערך בשש, אוכל, מתקלח, מתרענן וישר נרדם." שאלתי אותו מה לגבי הילדים – "גם בעניין הזה יש לה בעיה, היא כל הזמן טוענת שאני מחזק את הילדה ומפלה אותה על פני הילד, ושאני מוותר לה על דברים שאני מעניש אותו עליהם. לא רק זה, היא גם אומרת שאני הורס את הקשר שלה עם הילדה כי אני מסכים לה לכל דבר, ושובר את המילה שלה מול הילדה".

זוכרים שהתחלנו בקושי הנוגע ליחסים אינטימיים? שימו לב שהבעיה הייתה נמצאת מתחת לפני השטח, והיא באה לידי ביטוי בקיום היחסים בין גיא להילה – הקשר בין השניים בכלל לא היה קיים. גיא והילה לא דיברו לאורך כל היום, וסוף כל סוף כששניהם נמצאים בבית, לעת ערב, גיא פשוט נרדם. התקשורת בין גיא והילה בכלל לא הייתה קיימת. אעצור כאן ואדגיש, כי בכל מערכת יחסים מוטלת החובה על שני בני הזוג , לתת יחס ולתקשר אחד עם השני! לא פלא שגיא והילה חוו קושי בקיום יחסים אינטימיים, הילה הרגישה שאין ביניהם רגש ותקשורת, שני דברים שמאוד נחוצים בכל מערכת יחסים, ובפרט בכדי שזוג יוכל לנהל מערכת יחסים אינטימית תקינה. 

נקודה חשובה נוספת היא שעל שני בני הזוג לשדר על אותו תדר בכל הנוגע לחינוך ילדיהם. אי אפשר לקיים מערכת משפחתית תקינה כאשר האם אומרת דבר אחד, והאב "שובר" את המילה שלה ואומר דבר אחר או להפך. על בני הזוג להציג עמדה חינוכית אחידה אל מול הילדים, וכך לשמור על תקשורת זוגית בריאה ונכונה.

שאלתי את גיא אם הוא סתם יכול לשלוח להילה לבבות במהלך היום – "עשרים שנה לא עשיתי את זה, היא תחשוב שאני איבדתי את העשתונות לגמרי." אם ככה, הצעתי לגיא להתחיל בדבר קל ולא יוצא דופן, ביקשתי מימנו בתור התחלה להתקשר להילה ולשאול לשלומה פעם ביום. הסברתי לגיא שברגע שהילה תרגיש שהתקשורת ביניהם משתפרת, והוא יקבל את היחס החיובי אליו הוא מייחל הם יוכלו להתקדם ולצמוח. 

לסיכום, כפי שראינו פעמים רבות הקושי בקיום יחסים אינטימיים בין בני זוג מבטא קשיים אחרים שהזוג חווה בחיי היום יום, אם אלו קשיי תקשורת או שינויים במאזן הכוחות. במצב כזה חשוב מאוד לפנות לייעוץ זוגי, שבמהלכו יוכל היועץ לזהות את הגורם המעכב ולטפל בו. אשמח לעמוד לשירותכם, ללוות ולהכווין אתכם בצורה מקצועית ושקולה. אני מאמין שעם העזרה הנכונה, ועם התמיכה הנכונה, אין זוג שלא יכול להתגבר על המכשולים ולהחזיר את האהבה לחייו. 

צור קשר
כתובת המשרד
ניסינבאום 35 בניין Uptoun בת ים איך להגיע
marker
facebook instagram youtube
לקביעת פגישת הכרות
שלח
תודה, נחזור אליך בהקדם