הודעה שלך

על ידי לחיצה על כפתור "שלח", אני מסכים לעיבוד הנתונים שלי
לשלוח
תודה, נחזור אליך בהקדם
Meni Rubinov
זוגיות, כלכלת המשפחה ומה שביניהם

כיום המשכורת הנדרשת לזוג ממוצע עם שני ילדים היא 16,200 ₪, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כך שאין פלא שכ-38% מהמשפחות דיווחו שאינן מצליחות כלל לסגור את החודש.

חלוקת תפקידים בין בני הזוג

"תקפל בבקשה את הכביסה", "תעשה בבקשה כלים", "לא יכולת להכין אוכל?", "הכול אני עושה בבית הזה, נמאס לי!"

יחסים אינטימיים כראי למצב הזוגיות

יחסים אינטימיים כשמם כן הם – אינטימיים. אנו נמנעים מלדבר עליהם, אולי כי אנחנו רואים את זה כדבר מאוד טבעי, ואולי כי פשוט לא נוח לנו לדבר על הנושא.

ייעוץ זוגי – מה לי ולו?

בתור יועץ זוגי, פעמים רבות שאני נתקל בזוגות שנמנעו מלפנות לייעוץ זוגי, אף על פי שחייהם הזוגיים היו מלאי קשיים והתמודדויות. נשמע לכם מוכר?

איך הקשר עם המשפחה של בן הזוג משפיע על הזוגיות?

פעמים רבות מגיעים לקליניקה שלי זוגות שמתלוננים על אותו הקושי בחיי הנישואין- ריבים הנוגעים למשפחה המורחבת, אז למה זה קורה? ואיך מגיעים לאיזון?

אל תחטטי לי בפלאפון

אמון הוא דבר מרכזי עליו בנויה הזוגיות, אבל מה עושים כשהוא מתחיל להתפוגג? למה זה בכלל קורה?

אל תחטטי לי בפלאפון

האם הטכנולוגיה המתקדמת, והעובדה שכל אחד מבני הזוג מחזיק בטלפון נייד וחשוף לעולם הרחב של אמצעי המדיה והתקשורת תורמת לפגיעה באמון? במקרים רבים התשובה היא – כן. כך סיפרו לי רן ושלומית שהגיעו אליי לטיפול:

שלומית התחילה ושיתפה: "אנחנו זוג נשוי כשנה עם תינוקת חדשה, מאז ומתמיד בעלי היה אדם סגור ומסתורי שלא אומר את הכול, פשוט מסתיר דברים. אני לא יודעת אף פעם לאן הוא הולך או מי הם חבריו, ואני גם אף פעם לא חופרת לגבי זה, אבל לדעתי לדעת מתי הוא חוזר הביתה כשהוא יוצא זה דבר בסיסי."

שלומית מוטרדת מכך שהיא לא יודעת לאן בעלה יוצא, עם מי ומתי בכלל יחזור, והיא צודקת. מומלץ מאוד שבני הזוג ידעו כמה שיותר אחד על השני – לאן הם הולכים, מי הם החברים שלהם וכולי, כך נמנע מדאגות מיותרות וממחשבות שליליות להופיע. כאשר שלומית לא יודעת מתי רן יחזור הביתה לדוגמא, היא מסוגלת, מכוח הדמיון שלה, לדמיין שקרה לו הדבר הגרוע ביותר. לכן, כיועץ זוגי, אני ממליץ תמיד שכשאחד מבני הזוג נמצא בדרך הביתה, הוא יעדכן, ובמידה והוא מאחר יודיע מיד. בעניין החברים, אכן זה טוב שקיימים חברים, אבל חשוב לזכור שלאחר הנישואין החבר/ה הכי טובים שלנו זה בן/בת הזוג. זה בסדר גמור לשמור על קשר עם חברים, אבל הסוד הוא לשמור על המינון הנכון. 

שלומית המשיכה: "לאחרונה המצב החמיר, לפעמים הייתי ניגשת לפלאפון שלו לראות עם מי הוא דיבר או התכתב, אתה יודע בשביל לדעת קצת יותר כי הוא לא משתף. אבל לאחרונה אם אני עושה את זה והוא מגלה, הוא ישר קופץ עליי וכועס שאני מחטטת לו בפלאפון. אני לא מבינה את זה, אם הוא כועס שאני נוגעת לו בפלאפון כנראה יש לו מה להסתיר." רן השיב: "זה לא עניינך מה קורה אצלי בפלאפון, זה מכשיר אישי שלי." שלומית הוסיפה: "לא רק שזה מה שהוא מגיב לי, הוא הוסיף לעשות ובמקרה האחרון הוא שם קוד חדש למכשיר, ומבחינתי זה עבר כל גבול". רן הגיב: "אני לא מבין, אני לא מסתיר ממך שום דבר שאמור לפגוע במהלך הזוגיות התקין שלנו, וזה שאת לא מאמינה לי רק מרחיק אותי ממך יותר..."

יתכן ורן מופנם ואינו אוהב לשתף את דבריו האישיים, ככל הנראה כך הורגל בחיי הרווקות. הסתכלות בפלאפון של בן הזוג נתפסת פעמים רבות כחדירה לפרטיות ולמרחב האישי מצדו, והדבר לא מועיל בכלום, להיפך הוא יכול לגרור רכילויות וריבים מיותרים. כך למשל, בת הזוג יכולה להיתקל בהתכתבות בין בעלה לאמו, שקשורה בו, ואינה מוצאת חן בעיניה, מיד תתחיל מריבה שמראש ניתן היה למנוע.

מצד שני אסור לבן הזוג לתת לאשתו הרגשה ש"משהו קורה מאחורי הקלעים", כמו שהזכרתי האמון הוא בסיס הזוגיות עליו מושתתת ברית הנישואין, ובמקרה הזה הוא נפגע. ללא אמון הדדי כמעט ואין זוגיות שיכולה להתקיים, ואין זוג שיכול לנהל חיים נורמטיביים בלעדיו. האמון בין בני הזוג לא יכול להיות אמון של 99%, הוא חייב להיות אמון מלא ב- 100%.זוג יכול לנהל חיים מאושרים ונפלאים, אך ברגע שנפגע האמון מתחילים להיווצר חשדות בין בני הזוג, וזה נמשך בחקירות אין סופיות, ולצערי אם לא פונים לייעוץ בזמן זה נגמר גם בגירושין. 

לסיכום, בני זוג חייבים להכיר את הגבולות האחד של השני, ומאידך להתרגל לחיות חיים נורמטיביים ללא סודות ביניהם, והכי חשוב לשמור תמיד על שיח חיובי וכן בו ישתפו מה מפריע להם, מבלי לפגוע האחד בשני. אני מאמין שעם רצון אמתי אפשר לשמור על זוגיות יציבה ותקנית המושתתת על אמון מלא.

צור קשר
כתובת המשרד
ניסינבאום 35 בניין Uptoun בת ים איך להגיע
marker
facebook instagram youtube
לקביעת פגישת הכרות
שלח
תודה, נחזור אליך בהקדם