הודעה שלך

על ידי לחיצה על כפתור "שלח", אני מסכים לעיבוד הנתונים שלי
לשלוח
תודה, נחזור אליך בהקדם
Meni Rubinov

ייעוץ זוגי – מה לי ולו?

בתור יועץ זוגי, פעמים רבות שאני נתקל בזוגות שנמנעו מלפנות לייעוץ זוגי, אף על פי שחייהם הזוגיים היו מלאי קשיים והתמודדויות. נשמע לכם מוכר?

ייעוץ זוגי – מה לי ולו?

במקרה הרע, הגירושין מקדימים את הייעוץ, והזוגות לא מגיעים כלל. מדוע זה קורה? למה אנשים נמנעים מללכת לייעוץ זוגי? האם זה קשור לאגו ולכבוד? האם זהו הפחד שמישהו "יגיד לי מה לעשות? בכתבה הבאה אביא לפניכם את סיפורה של איילת בלשונה, שחוותה קשיים בזוגיות ורצתה לפנות לייעוץ זוגי, אך נתקלה בסירוב עיקש מצד בעלה.

"כשהיו לי ולבעלי בעיות בחשבון הבנק הוא מיד פנה ליועץ המשכנתאות ולמנהל הבנק כדי לנסות ולהציל את הבית. ביחד הם ישבו, חשבו ויצרו תכנית פעולה חדשה. אבל עכשיו, כשיש לנו בעיות בזוגיות ואני מבקשת ממנו ללכת לייעוץ זוגי, הוא מיד מתנגד ואומר – "מה פתאום?!  אין לנו בעיות רציניות, ואת אלו שיש אנחנו יכולים לפתור לבד", "אם כבר יש לנו בעיה בזוגיות, הבעיה היא שלך ולא שלי". מבחינתו ייעוץ הוא בזבוז כסף, והוא לא מוכן ש"מישהו יגיד לו מה לעשות, במיוחד לא יועץ זוגי". הוא לא מוכן ללכת לייעוץ כי מבחינתו "לא מוציאים את הכביסה המלוכלכת מחוץ לבית".

האמנתי לו, חשבתי על העניין ואולי באמת הכול בסדר אצלנו ואני סתם דואגת, חתמתי את זה כך בראשי והמשכנו הלאה.

מהר מאוד התבדיתי, כלום לא היה בסדר. ניסיתי בכל דרך לשכנע אותו שאנחנו חייבים ללכת ולהתייעץ עם מישהו, והוא רק הציע שנלך לחבר הכי טוב שלו ונשפוך בפניו את הלב.

לרגע לא הבנתי, למישהו זר הוא לא מוכן לספר על הזוגיות שלנו ולמישהו שהוא נורא קרוב הוא כן מוכן לפתוח את הקלפים? 
שוב הוא הרגיע אותי "הכול יהיה בסדר"!

לצערי כלום לא היה בסדר. כך עברו להם ימים, שבועות וחודשים, בהם ניסיתי שוב ושוב את מזלי ללא הואיל והגעתי לאותה התוצאה – הוא לא מוכן ללכת ליעוץ! ניסיתי והשתדלתי עוד ועוד , עד שהגיעו מים עד נפש , ובוקר אחד זה הגיעה – "אני רוצה להתגרש" הודעתי לו.

רק אז הוא התעורר!!!

בואי נלך לייעוץ זוגי הוא הציע, ואני כבר לא רציתי. היוצרות התהפכו ועכשיו אני כבר לא רציתי להיות חלק במשחק הזה.

 איך זה ייתכן?

כשהוא שלל את האפשרות ללכת לייעוץ זוגי פעם אחר פעם, הוא הרחיק אותי עוד יותר רחוק ממנו. כל הרגשות שהיו לי כלפיו נעלמו, הרגשתי ריקה, כאילו שאין בי כבר אהבה כלפיו.

אמרתי לעצמי די! אני לא רוצה לחיות בזוגיות מהסוג הזה. 

מגיע לי יותר!"

מאיפה נובעת ההתנגדות מללכת לייעוץ זוגי? מזווית היועץ 

במהלך עבודתי, אני פוגש הרבה זוגות שנמנעים מלהגיע לייעוץ בגלל סוג של גאווה. מצד אחד  הם מבינים שיש בעיה בזוגיות, ומצד שני מגיע השכל ומבלבל אותם – "למה אני צריך את זה?" הוא אומר, "אני לא צריך שאף אחד יגיד לי איך לחיות , במיוחד לא אדם זר" , "אני מכיר את עצמי הכי טוב ואדע לפתור את זה לבד".

אני מבחין בכך שבמקרה הטוב הזוגות חושבים שיצליחו לפתור את זה לבד, למרות שניסיון העבר הוכיח שהם לא מצליחים להתמודד לבד, ובמקרה הפחות טוב הם אפילו לא מכירים בזה שיש להם בעיה או לא מעוניינים להתמודד אתה ועם השלכותיה. פעמים רבות שהזוגות נוטים להתעלם ממה שמפחיד אותם או ממה שהם פוחדים להתעמק בו, מבלי לזכור שאם הם לא יתמודדו אתו הוא רק ילך ויחמיר. לכן, חשוב מאוד להגיע לייעוץ זוגי, בו מכוונים את הזוג וביחד פורשים את כל הקשיים ומעלים דרכי פעולה להתמודדות אתם.

תשאלו את בעלה של איילת: 

להפתעתו הוא גילה את התהליך כיעיל מאוד. הוא גילה כי זהו מקום בו רואים אותו בזווית שווה, מקום שבו לא "יחפשו" להוכיח אותו או להצביע על אשמים. הוא הבין כי הייעוץ לא נועד כדי להכתיב לו איך לחיות, אלא כדי להקל על הבעיות שהכבידו והקשו על חיי הזוגיות שלו ועל השגרה בכלל.

 הייעוץ עזר לו ללמוד על עצמו מחדש, ולהגיע אל אותם מחוזות שנדחקו בתוכו ושהוא בכלל שכח שקיימים בו. 

 במקרים רבים תהליך הייעוץ מצליח לשמר ולחזק את היחסים. אך במקרים רבים אחרים, כשמגיעים לייעוץ אחרי שכבר אחד מבני הזוג מחליט להתגרש, זה עשוי להיות רגע אחד מאוחר מידי…

יפה שעה אחת קודם!
 

צור קשר
כתובת המשרד
ניסינבאום 35 בניין Uptoun בת ים איך להגיע
marker
facebook instagram youtube
לקביעת פגישת הכרות
שלח
תודה, נחזור אליך בהקדם