הודעה שלך

על ידי לחיצה על כפתור "שלח", אני מסכים לעיבוד הנתונים שלי
לשלוח
תודה, נחזור אליך בהקדם
Meni Rubinov
זוגיות, כלכלת המשפחה ומה שביניהם

כיום המשכורת הנדרשת לזוג ממוצע עם שני ילדים היא 16,200 ₪, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כך שאין פלא שכ-38% מהמשפחות דיווחו שאינן מצליחות כלל לסגור את החודש.

חלוקת תפקידים בין בני הזוג

"תקפל בבקשה את הכביסה", "תעשה בבקשה כלים", "לא יכולת להכין אוכל?", "הכול אני עושה בבית הזה, נמאס לי!"

יחסים אינטימיים כראי למצב הזוגיות

יחסים אינטימיים כשמם כן הם – אינטימיים. אנו נמנעים מלדבר עליהם, אולי כי אנחנו רואים את זה כדבר מאוד טבעי, ואולי כי פשוט לא נוח לנו לדבר על הנושא.

ייעוץ זוגי – מה לי ולו?

בתור יועץ זוגי, פעמים רבות שאני נתקל בזוגות שנמנעו מלפנות לייעוץ זוגי, אף על פי שחייהם הזוגיים היו מלאי קשיים והתמודדויות. נשמע לכם מוכר?

איך הקשר עם המשפחה של בן הזוג משפיע על הזוגיות?

פעמים רבות מגיעים לקליניקה שלי זוגות שמתלוננים על אותו הקושי בחיי הנישואין- ריבים הנוגעים למשפחה המורחבת, אז למה זה קורה? ואיך מגיעים לאיזון?

המחיר הרגשי של חוסר תקשורת

אז איך הדבר הטבעי והיום יומי הזה משפיע לנו על הזוגיות?ומה עלינו לעשות כדי לשפר אותו?

המחיר הרגשי של חוסר תקשורת

 עיקר הקשיים בזוגיות נובעים מחוסר תקשורת. כתוצאה מחוסר תקשורת מואסים בני הזוג האחד בשני, ובסוף מגיעים לפרידה, ואף לגירושין. לפניכם מקרה, מיני רבים שאני נתקל בהם בקליניקה, בחור בשם עופר סיפר לי כך:

"אני ואשתי נשואים כבר 10 שנים ויש לנו 3 ילדים. היו לנו שנתיים ראשונות מאושרות מאוד, אך בשאר הזמן, ברוב הזמן, פחות. נוצרו בינינו עוד ועוד קונפליקטים, והמצב הלך והחמיר.

לפני כשנה וחצי חלה הידרדרות חדה מאוד בתקשורת בינינו, כלומר אין שום שיחה שלא נגמרת בריב ובדכדוך מתמשך. רוב השיחות שלנו הינן טכניות בלבד, ולצערי כרגע יש בינינו ריחוק גדול מאוד. אני מרגיש שכמעט כל מה שיש לה עבורי זה זלזול ואטימות אחת גדולה. כמה שאני מנסה לגרום לה לתחושה נעימה, ולהראות לה שאני דואג לה, היא תמיד תבוא ותאמר שאינה באמת מרגישה זאת, ותצביע רק על הדברים השליליים בזוגיות שלנו .היא טוענת שכל מה שאני מבקש ממנה מגיע בצורת פקודה, ושהיא לא חיילת שלי בצבא ובוודאי שאני לא המפקד שלה.

כך למשל, כשאני אומר לה "תוציאי את הילדים מבית הספר כי אני בעבודה", מבחינתה זה סוג של פקודה מצדי. הציפייה שלה היא שאני גם אעבוד ואפרנס, וגם אעזור לה בבית ואעשה הכול. תראה, אני ממש משתדל לעזור כמה שאפשר בבית, אבל לא תמיד זה יוצא לי בגלל העבודה. 

עוד דבר - היא טוענת שאני מדבר אתה באמת רק לעיתים נדירות, כאילו אנחנו לא מנהלים מספיק שיחות עומק על חיינו האישיים ובכלל. יכול להיות שהיא צודקת, אבל מתי יש לנו בכלל זמן לזה? בין העבודה הסיזיפית, לגידול הילדים ולתחזוקת הבית לא נשאר לך זמן לכלום.

הזוגיות שלי אתה עלתה על סרטון, ואני הרבה פעמים מגיע למצב שאני ממש בוכה עם עצמי, כי אני לא יכול לחשוב על פירוק הבית, הלב שלי נקרע לגזרים במחשבה על הילדים". 

מזווית המטפל

תחילה, על הזוג להבין שהתקשורת אמורה לחבר ולא להפריד. ישנה תקשורת חיובית – תקשורת בונה, ותקשורת שלילית – תקשורת הורסת . התקשורת השלילית נובעת מכמה סיבות עיקריות:

1.    פקודות: יחס של חייל - מפקד 
2.    ביקורת בלתי פוסקת - על כל דבר יש לנו מה להעיר 
3.    עייפות ותשישות – עומס מחשבתי, שגורם לעייפות ולתשישות 
4.    צוק העיתים  - קשיים כלכליים, לחץ בעבודה, בעיות בבריאות ובחינוך הילדים 
5.    שתיקה רועמת- לא משתפים שום דבר אחד עם השני 

כדי להימנע מתקשורת שלילית, ובכדי להגיע לתוצאות טובות, אנו נעבוד במהלך הטיפול על שיפור התקשורת החיובית, על ידי שלושה אמצעים – שיחה, דיבור והקשבה . 

שיחה – ניהול שיחה חייב להיעשות בנחת, כמאמר הפסוק: "דברי חכמים בנחת נשמעים".
דיבור – הזוג חייב לשמור על תרבות דיבור מכבדת לכל אורך השיחה.
הקשבה – להקשיב לבן הזוג, לא על מנת לענות לו, אלא על מנת להבין מה באמת כואב לו.

הסברתי לעופר, שכוח הדיבור הוא הדבק והמגנט הטוב ביותר לחיבור בין אנשים, שהוא משפיע באופן מידי על הקשר הזוגי, ומעצים את החברות והידידות בין איש לאשתו ובין אדם לחברו. 

השבתי לעופר, שעל מנת שחיי הזוגיות שלו ושל אשתו ישתפרו, עליהם לעבור סדנת תקשורת אישית בקליניקה. הסברתי לו שבמהלך הסדנה אנחה אותו ואת אשתו בצורה מקצועית, כיצד להיפתר מהתקשורת השלילית – ההורסת, ולבנות תקשורת חיובית – בונה. עופר ואשתו נענו לבקשה, עברו את הסדנה, וכיום הם חיים באושר, והכי חשוב – ללא בעיות בתקשורת!
 

צור קשר
כתובת המשרד
ניסינבאום 35 בניין Uptoun בת ים איך להגיע
marker
facebook instagram youtube
לקביעת פגישת הכרות
שלח
תודה, נחזור אליך בהקדם